Technologie odpružení Giant Maestro

Ať už jezdíte v jakémkoliv terénu, systém Maestro Suspension Technology rozšiřuje schopnosti vašeho kola a dodávává vám na jistotě a výkonu. Od superlehkých CrossCountry kol na okruhy Světového poháru v XCO až po endurové a sjezdové mašiny, Maestro je adaptibilní platforma odpružení, která poskytuje více kontroly, trakce, komfortu a rychlosti.

JAK TO FUNGUJE

Systém Maestro je založen na pečlivém umístění čtyř základních čepů, které neutralizují působení zadní brzdy, přesto udrží systém plně citlivý ke všem typům nerovností, a to bez nežádoucího pohupování při šlapání.

HLAVNÍ VÝHODY SYSTÉMU MAESTRO

Téměr vertikální trajektorie zadního kola a lineární křivka chodu odpružení umožňuje kolu zůstat maximálně citlivé na drobné nerovnosti i velké nárazy bez nežádoucího zůstávání ve zdvihu při rychlých, opakovaných nárazech. Výsledkem je lepší kontakt mezi pneumatikami a trailem - zlepšující trakci, akceleraci, zatáčení a brzdění.

Plně aktivní

Od vysokofrekvenčních vibrací trailu až po velké nerovnosti a komprese. Systém Maestro pohlcuje celé spektrum nárazů pro pohodlnější a hladší jízdu v jakémkoliv terénu.

Efektivní při šlapání

Ať už sprintujete do kopce nebo dupete skrz kamenité pole, systém Maestro je konzistentní a stabilní při záběru a neokrádá vás o energii, kterou do pedálů vložíte.

Nezávislý na brzdění

I při plném brzdění je systém Maestro aktivní - udržuje pláště v kontaktu s povrchem a máte tak za všech podmínek lepší přilnavost a kontrolu nad kolem.

PONOŘME SE HLOUBĚJI...

Podívejme se blíže na kinematiku (analýzu odpružení) systému Maestro. Na unikátní pohyb zadního kola, lineární přepákování, na charakteristiku anti-rise a anti-squat. Všechny tyto přísady jsou specificky navržené, aby harmonicky fungovaly s cílem poskytnout co nejlepší zážitek z jízdyl.

POHYB KOLA / PŘEPÁKOVÁNÍ

Při absorbci nárazu, trajektorie zadního kola určuje, jak se bude systém odpružení chovat. Maestro má téměr svislou, ostře obloukovou trajektorii zadního kola, která je klíčem k celkově vyváženému a aktivnímu projevu jízdního kola. Odpružení je lineární na začátku chodu pro co největší citlivost a progresivní ke konci díky přirozené charakteristice vzduchového odpružení.

Výsledkem je jedno z tajemství citlivého a „bezedného“ odpružení v jakékoliv jízdní situaci.

ANTI-RISE

Mnoho provedení odpružení trpí špatným výkonem - tuhnutím nebo trátou citlivosti při použití zadní brzdy. Brzda může někdy tlačit zadní stavbu do zanoření nebo naopak do extenze - což jsou nežádoucí vlastnosti při jízdě náročným terénem. Díky vypočítanému neutrálnímu pohyblivému bodu otáčení zůstává systém Maestro vůči brzdění neutrální - vytváří vynikající výkon odpružení. Výsledkem je dokonale vyvážené odpružení i v nejdrsnějších sjezdech.

ANTI-SQUAT

Anti-squat označuje výkon odpružení při šlapání. Většina konstrukcí odpružení přidává určité množství anti-squatu ke stabilizaci pohybu odpružení při šlapání. Příliš mnoho anti-squat a odpružení se při šlapání úplně zablokuje. Příliš málo a odpružení se bude při zrychlení marně pohupovat a okrádat o výkon. Správné vyvážení je zásadní, takže odpružení Maestro využívá vyšší úroveň anti-squatu během počátečních 50% zdvihu - poté se v druhé polovině zdvihu vrátí k menšímu anti-squatu. Výsledkem je efektivní platforma bez pohupování při jízdě hladkým terénem, která zároveň umožňuje neomezené využívání zdvihu odpružení při větších nárazech.

Attitude Adjustment - Maestro FlipChip Technology

Flip Chip na vybraných modelech Giant a LIV umožňuje jezdcům rychle upravit geometrii jejich kola vybaveného Maestro odpružením, aby lépe reflektovalo kde a jak jezdí. Umožňuje změnit sedlový a hlavový úhel a také výšku středového složení pomocí ekcentrického dvou-polohového čepu uloženého v kyvce zadní stavby.

Jak to funguje?

Tento FlipChip umožňuje jezdci nastavit kolo do dvou pozic: High a Low.

  1. Pozice High. Když je chip nastaven do horní pozice, hlavový a sedlový úhel je o 0.7° strmější a středové složení je o 10mm výše.
  2. Pozice Low. Když je chip nastaven do spodní pozice, hlavový a sedlový úhel se položí o 0.7° a středové složení klesne o 10mm.

Jak to změní pocit z jízdy?

Pozice High:

Z pohledu jízdy strmější úhel hlavové trubky zrychlí reakce kola při zatočení a strmější úhel sedlové trubky umístí jezdce do agresivnější polohy pro výjezdy. Výše položené středové složení také zlepšuje průchodnost terénem, což umožňuje jezdcům šlapat skalnatým a kořenitým terénem s menším nebezpečím, že se zasekne pedálem o kámen nebo kořen. Horní pozice FlipChipu je vhodná zejména pro pomalejší a techničtější terén.

Pozice Low:

Položenější hlavový úhel zvýší stabilitu kola ve sjezdech a Vám přidá na jistotě při ovládání v prudkých pasážích díky "vysunutí" předního kola o něco více před jezdce. Nižší výška středového složení navíc snižuje těžiště kola a jezdce, takže je při vysokých rychlostech ještě stabilnější. Spodní pozice FlipChipu je ideální pro rychlejší a otevřenější terén.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení