Technologie odpružení Giant Maestro

Ať už jezdíte v jakémkoliv terénu, systém Maestro Suspension Technology rozšiřuje schopnosti vašeho kola a dodávává vám na jistotě a výkonu. Od superlehkých CrossCountry kol na okruhy Světového poháru v XCO až po endurové a sjezdové mašiny, Maestro je adaptibilní platforma odpružení, která poskytuje více kontroly, trakce, komfortu a rychlosti.

JAK TO FUNGUJE

Systém Maestro je založen na pečlivém umístění čtyř základních čepů, které neutralizují působení zadní brzdy, přesto udrží systém plně citlivý ke všem typům nerovností, a to bez nežádoucího pohupování při šlapání.

HLAVNÍ VÝHODY SYSTÉMU MAESTRO

Téměr vertikální trajektorie zadního kola a lineární křivka chodu odpružení umožňuje kolu zůstat maximálně citlivé na drobné nerovnosti i velké nárazy bez nežádoucího zůstávání ve zdvihu při rychlých, opakovaných nárazech. Výsledkem je lepší kontakt mezi pneumatikami a trailem - zlepšující trakci, akceleraci, zatáčení a brzdění.

Plně aktivní

Od vysokofrekvenčních vibrací trailu až po velké nerovnosti a komprese. Systém Maestro pohlcuje celé spektrum nárazů pro pohodlnější a hladší jízdu v jakémkoliv terénu.

Efektivní při šlapání

Ať už sprintujete do kopce nebo dupete skrz kamenité pole, systém Maestro je konzistentní a stabilní při záběru a neokrádá vás o energii, kterou do pedálů vložíte.

Nezávislý na brzdění

I při plném brzdění je systém Maestro aktivní - udržuje pláště v kontaktu s povrchem a máte tak za všech podmínek lepší přilnavost a kontrolu nad kolem.

PONOŘME SE HLOUBĚJI...

Podívejme se blíže na kinematiku (analýzu odpružení) systému Maestro. Na unikátní pohyb zadního kola, lineární přepákování, na charakteristiku anti-rise a anti-squat. Všechny tyto přísady jsou specificky navržené, aby harmonicky fungovaly s cílem poskytnout co nejlepší zážitek z jízdyl.

POHYB KOLA / PŘEPÁKOVÁNÍ

Při absorbci nárazu, trajektorie zadního kola určuje, jak se bude systém odpružení chovat. Maestro má téměr svislou, ostře obloukovou trajektorii zadního kola, která je klíčem k celkově vyváženému a aktivnímu projevu jízdního kola. Odpružení je lineární na začátku chodu pro co největší citlivost a progresivní ke konci díky přirozené charakteristice vzduchového odpružení.

Výsledkem je jedno z tajemství citlivého a „bezedného“ odpružení v jakékoliv jízdní situaci.

ANTI-RISE

Mnoho provedení odpružení trpí špatným výkonem - tuhnutím nebo trátou citlivosti při použití zadní brzdy. Brzda může někdy tlačit zadní stavbu do zanoření nebo naopak do extenze - což jsou nežádoucí vlastnosti při jízdě náročným terénem. Díky vypočítanému neutrálnímu pohyblivému bodu otáčení zůstává systém Maestro vůči brzdění neutrální - vytváří vynikající výkon odpružení. Výsledkem je dokonale vyvážené odpružení i v nejdrsnějších sjezdech.

ANTI-SQUAT

Anti-squat označuje výkon odpružení při šlapání. Většina konstrukcí odpružení přidává určité množství anti-squatu ke stabilizaci pohybu odpružení při šlapání. Příliš mnoho anti-squat a odpružení se při šlapání úplně zablokuje. Příliš málo a odpružení se bude při zrychlení marně pohupovat a okrádat o výkon. Správné vyvážení je zásadní, takže odpružení Maestro využívá vyšší úroveň anti-squatu během počátečních 50% zdvihu - poté se v druhé polovině zdvihu vrátí k menšímu anti-squatu. Výsledkem je efektivní platforma bez pohupování při jízdě hladkým terénem, která zároveň umožňuje neomezené využívání zdvihu odpružení při větších nárazech.

Attitude Adjustment - Maestro FlipChip Technology

Flip Chip na vybraných modelech Giant a LIV umožňuje jezdcům rychle upravit geometrii jejich kola vybaveného Maestro odpružením, aby lépe reflektovalo kde a jak jezdí. Umožňuje změnit sedlový a hlavový úhel a také výšku středového složení pomocí ekcentrického dvou-polohového čepu uloženého v kyvce zadní stavby.

Jak to funguje?

Tento FlipChip umožňuje jezdci nastavit kolo do dvou pozic: High a Low.

  1. Pozice High. Když je chip nastaven do horní pozice, hlavový a sedlový úhel je o 0.7° strmější a středové složení je o 10mm výše.
  2. Pozice Low. Když je chip nastaven do spodní pozice, hlavový a sedlový úhel se položí o 0.7° a středové složení klesne o 10mm.

Jak to změní pocit z jízdy?

Pozice High:

Z pohledu jízdy strmější úhel hlavové trubky zrychlí reakce kola při zatočení a strmější úhel sedlové trubky umístí jezdce do agresivnější polohy pro výjezdy. Výše položené středové složení také zlepšuje průchodnost terénem, což umožňuje jezdcům šlapat skalnatým a kořenitým terénem s menším nebezpečím, že se zasekne pedálem o kámen nebo kořen. Horní pozice FlipChipu je vhodná zejména pro pomalejší a techničtější terén.

Pozice Low:

Položenější hlavový úhel zvýší stabilitu kola ve sjezdech a Vám přidá na jistotě při ovládání v prudkých pasážích díky "vysunutí" předního kola o něco více před jezdce. Nižší výška středového složení navíc snižuje těžiště kola a jezdce, takže je při vysokých rychlostech ještě stabilnější. Spodní pozice FlipChipu je ideální pro rychlejší a otevřenější terén.